Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Henryka Sienkiewicza w Kutnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp5kutno.bipszkola.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • • Pliki pdf umieszczone na stronie są nieedytowalne • Brak jest możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Anna Białecka

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Białecka, e-mail: sp5@edu.kutno.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 242533072. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Udostępniamy nastepujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

W budynku niedostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. Brak informacji dotykowej/głosowej.

Dostosowanie wejść do budynków

Na teren szkoły można wejść przez furtkę od ul. Łęczyckiej po przekroczeniu której znajduje się jeden stopień. Wjazd na teren szkoły możliwy jest przez dwie bramy: • od ul. Łęczyckiej do wejścia głównego znajduje się jeden stopień. • od ul. Karłowicza znajdują się dwa wejścia do których prowadzą 3 stopnie. Wejścia do budynku: Główne - znajdujące się od ulicy Łęczyckiej. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego), otwierane ręcznie do przedsionka za którym znajduje się 5 stopni prowadzących do drzwi dwuskrzydłowych – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego), otwierane ręcznie do holu. Wejścia od ulicy Karłowicza Dwuskrzydłowe drzwi, wejścia przez jedno skrzydło otwierane ręcznie na zewnątrz. Wejście dostępne w godzinach pracy szkoły po uprzednim kontakcie telefonicznym. Do drzwi prowadzą 3 schody bez podjazdu.

Dostosowanie schodów

Budynek nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Dostosowanie wind

Brak wind.

Dostępność pochylni

Brak pochylni.

Dostępność platform

W budynku szkoły nie ma zamontowanych platform.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie toalet

Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line.

Dostępność alfabetu brajla

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 marca 2022 14:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Białecka
Ilość wyświetleń: 715
11 lutego 2025 15:08 (Anna Białecka) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
11 lutego 2025 15:08 (Anna Białecka) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
11 lutego 2025 15:04 (Anna Białecka) - Aktualizacja deklaracji dostepności.